Dag5 - Rodez naar Vichy - Reisverslag uit Vichy, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag5 - Rodez naar Vichy - Reisverslag uit Vichy, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag5 - Rodez naar Vichy

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

04 Mei 2011 | Frankrijk, Vichy

Vanmorgen wel erg vroeg aan het ontbijt, zeker nadat wij pas om 02.30 uur konden gaan slapen. Het hotel vertikte het ons toe te staan een uur later te ontbijten. Na het ontbijt eerst maar gaan tanken, dit soort activiteiten kosten meer dan een tan per dag. Daarna naar de start bij het kasteel. Dichte motregel, zag er slecht uit. Wie schetste erchter onze verbazing dat, toen de laatste deelnemer was gestart, het weer opknapte en alleen maar beter werd. Uiteindelijk hebben wij een zeer zonnige, mooie dag gehad. Alles liep op rolletjes, bijna alle bemande controles konden door ons worden "opgerold". Daardoor ook regelmatig even kunnen rusten. wij waren bijna constant iets te vroeg. Zo ook bij Joost en Simon, waar een equipe stond, die door een andere equipe was aangereden en daardoor eruit lagen. Ook bij de lunch konden wij rustig aan doen. Jan en Truusje hadden al gebeld dat zij met de speedgun stonden en zij dachten dat ik ze niet zou zien, helaas, toch wel dus. Ook waren wij redelijk op tijd voor de laatste restanten van het diner, nee, er was nog voldoende.
Sommige officials verbaasden zich erover dat zij ons nog zagen. Hadden niet verwacht dat wij nog op tijd bij ze zouden zijn. Leeuk om mee te maken.
Wij reden de hele dag door geweldig mooi landschap. Regelmatig kreeg ik de gelegenheid even een foto te maken. Bij een bijzonder meer, een geweldig bouwwerk in de vorm van een spoorviaduct, een mooi dorp,. een ruïne, eigenlijk te veel om op te noemen. Het was domweg genieten. Ook de route was helemaal te gek, soms, zoals vnadaag gebeurde, over een soort autobanen, vaak over weggetjes, waar je net met een brede auto overheen kon. Maar dit is altijd zo bij de Tulp. Veel klimmen en dalen en heel veel sturen.
Als toetje werden wij tegen de avond vergast op een heel mooie zonsondergang. Genieten dus, zelfs vanuit de auto.
Ik ga de foto's plaatsen en dan naar bed. Het was ondanks alles toch weer een behoorlijk zware dag. Maar, daar heb ik zelf voor gekozen. Heb er zeker geen spijt van, je krijgt niet altijd de gelegenheid de route te rijden die de deelnemers ook moeten rijden. De uitzetters hebben zich ook dit jaar weer overtroffen.

• 05 Mei 2011 - 08:55

Rene:

het een zeer mooie zons ondergang jij ff boffen dat je dit mocht mee maken.
    Ja je hebt er zelf voor gekozen maar jij komt op plaatsen waar anderen niet komen ja de rijders en kun je mee praten over de mooie route.
    In Canada had je mooie plaatjes maar europa kan er ook wat van hele mooie plaatjes pa.
    Geniet er nog maar van want jullie komen steeds dichter bij de nederlandse grens waar het vlak is en ja ook in nederland kun je mooie plaatjes schieten zal ik je laten zien.

Veel plezier nog.

Groetjes je zoon