Dag 11 (071111 - helaas (of blij), weer naar huis. - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag 11 (071111 - helaas (of blij), weer naar huis. - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag 11 (071111 - helaas (of blij), weer naar huis.

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

14 November 2011 | Nederland, Hoevelaken

Supervroeg op, spullen goed verdeeld en door een wel heel rustig Casablanca, nauweijks verkeer, naar het vliegveld. De heren douaniers waren iets sneller dan bij aankomst en na wat spullen te hebben gekocht naar het vliegtuig. Vertrek, keurig op tijd. Na twee uur en een kwartier op Charles de Gaulle. Daar weer een eindeloze wandeling naar de juiste pier, langs alweer langs een stel van die stuurs kijkende figuren, douane heet dat. Ik had een fles whiskey in Casablanca gekocht. Hier ontbrak goede voorlichting van de reisleiding. Pas toen ik de fles al had gekocht, kwam de mededeling dat ik die in Frankrijk misschien niet door de douane zou kunnen krijgen. Teruggeven kon niet meer, dus het er maar op gewaagd. En inderdaad wat was voorspeld, gebeurde. Gelukkig waren er ook een Franse dame en haar chef die mee wilden denken en uiteindelijk bracht de beautycase van Anja uitkomst. Wat eruit en de fles erin, die paste precies. Snel uit de transfer, aankomst uit en vertrek in, waar, alweer, een aardige dame zonder kosten de beautycase als ruimvracht incheckte. Ik blij, € 28,- gered. Was een cadeautje voor Guus die ons wegbracht en weer haalde. Douane blij dat ik niets had gesmokkeld. Hoewel, toen ik door de douane ging, keken ze wel vreemd op dat ik geen handbagage had. Ruim op tijd in de vertrekhal en het vliegtuig in. En wat dacht je wat, problemen met een rookmelder in het vrachtruim. Gelukkig kon die na een half uur wachten worden gereset, anders hadden wij in een andere kist moeten overstappen en dat had dan 2 uur gekost. In de lucht naar Amsterdam geen Nederlands sprekend cabinepersoneel. En dat noemt zich Air France/KLM. Ik heb het idee dat de Nederlandse tak dat beter doet.
Al met al was het een fantastische vakantie, zeker, en dat zeg ik nogmaals, door het enthousiasme van Mustapha. Hij verdient meer dan een pluim op zijn hoed. Of op de muts van zijn dzjellabba, die hij in Fes en Marrakech aanhad.
Guus stond ons weer op te wachten en na een half uurtje waren we, moe maar voldaan, weer thuis.
Als ik daar nog een keer heen wil, dan weet ik een gids te vinden.
Mustapha, vanaf deze plek, nogmaals, heel hartelijk bedankt.

  • 14 November 2011 - 22:00

    Marian Edens:

    Hallo Fons en Anja,
    Wat een ontzettend leuk reisverslag, ik heb het met plezier gelezen.
    Groetjes,Marian.

  • 15 November 2011 - 22:03

    Nellie H:


    Knap gedaan Fons! Ik zie de reis zo weer voor me met al zijn rijkdom aan kleuren, vormen en geuren. Wat een prachtig land! Theo heeft je verslag nog niet gezien, maar namens mij alvast "chapeau"!
    Groetjes aan Anja, Nellie H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fons

Actief sinds 31 Mei 2010
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 72610

Voorgaande reizen:

28 April 2017 - 28 April 2017

64ste Tulpenrallye 2017

02 Oktober 2016 - 05 Oktober 2016

Sauerland

30 April 2016 - 07 Mei 2016

63ste Tulpenrallye 2016

09 Mei 2015 - 16 Mei 2015

62ste Historische Tulpenralley 2015

03 Mei 2014 - 10 Mei 2014

61ste Historische Tulpenrallye 2014

04 Mei 2013 - 15 Mei 2013

60ste Historische Tulpenrallye 2013

28 Oktober 2011 - 07 November 2011

Rondreis Marokko

30 April 2011 - 07 Mei 2011

Tulpenrally 2011

23 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Zingen in Cambridge

21 Juni 2010 - 22 Juli 2010

Mijn derde reis naar Canada

Landen bezocht: