Vierde dag - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Vierde dag - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Vierde dag

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

08 Mei 2013 | Frankrijk, Grenoble

Vanochtend pas om acht uur op. De wekker was niet afgelopen. Geen probleem, we zaten ruim in ons jasje. Lekker op ons akkertje een simpel ontbijt gebruikt, simpel, maar lekker. En op weg gegaan richting Grenoble, waar wij bij het plaatsje Le Champ onze controlepost zouden hebben. Eerst maar op zoek naar een supermarkt die wel open was, want het was 8 mei en op die dag betreuren de Fransen hun doden gedurende de Eerste en Tweede Wereldoorlog, direct gevolgd op dezelfde dag door het bevrijdingsfeest. Jawel, dit is Frankrijk. Gelijk maar weer getankt, en wat denk je, voor € 1,49 per liter de tank vol gegooid. Moet je in Nederland voor komen. Bij de volgende, wel open Carrefour brood, beleg en water gekocht, zodat we dag weer door onder. Jawel wij hebben het zwaar, ha, ha, ha. Op onze plek in de bergen, boven Aix les Bain, aangekomen eerst onze spullen neergezet en vervolgens water gekookt en onze lunch genoten. Er is niets lekkerder dan een Frans stokbrood met wat smeerkaas, Tartare, wat Hollandse kaas en Franse ham, jammie! Albert zal Albert niet zijn als hij niet een voorafje had geregeld in de vorm van een halve zoete meloen. Je ziet, het is behelpen. Ook deze controle verliep weer helemaal te gek, met mooi weer. Ook vandaag weer op tijd klaar en binnendoor naar Grenoble gereden. Trouwens op de plek waar wij stonden was een familie bezig de tuin te fatsoeneren. De man vroeg natuurlijk wat wij gingen doen, dat hebben wij verteld en vervolgens werden de beide zoontjes op een kleed, op een bankje met een parasol in de tuin bij de weg gezet. Zij kregen een Tulpboek met de auto's en deelnemers en zij hebben daar zeker van de vijf uur drie uur achter elkaar zitten genieten. Zo leuk om te zien. War daar ook opviel, was een vent in het landschap die de hele tijd met zijn armen omhoog stond, ha, ha.
Aangekomen in Grenoble eerst onze bagage in een wel vindbaar hotel afgezet en vervolgens naar de dinerlokatie gereden. Daar eerst maar een biertje genomen om de dorst te laven, want werken op een paar honderd meter hoogte maakt dorstig. Het eten was erg lekker, een topdag wat dat betreft. We zijn lekker blijven plakken om met wat rijders te babbelen. Een aantal kent Albert, omdat hij eerder als deelnemer de Tulp heeft gereden. Het was dan ook ouderwets gezellig. Op tijd naar het hotel om toch nog twee verslagen te maken.
Voor ik het vergeet. De melkflessen zijn vandaag voor het eerst aan de zon bloot gesteld. Mede door de goede zonnecrême en niet lang in de zon blijven zitten vonden zij het niet vervelend. De eerste kleur zit erop. Niet lang in de zon zitten wordt bereikt door een parasol op de juiste plaats neer te zetten.