Zondag, dagje wandelen en maaien. - Reisverslag uit Chambon, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Zondag, dagje wandelen en maaien. - Reisverslag uit Chambon, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Zondag, dagje wandelen en maaien.

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

12 Mei 2013 | Frankrijk, Chambon

Na een perfecte nachtrust, voor het eerst weer na een week onregelmatig opstaan, even lekker ontbijten met croissants, fruit, jam enz. Daarna zijn wij brood gaan halen in Chamborigaud. Nee, niet om de hoek, maar iets meer dan 5 kilometer verderop en ook niet over de openbare weg, maar over paden en dus te voet. Wat een lekkere wandeling. In het dorp aangekomen, even over de zondagmarkt gelopen en vervolgens onze boodschappen gedaan. Natuurlijk sluit je dat af met een espresso, jawel ik drink espresso. Zit je op het terras, komen vader en zoon langs, de een op een te kleine fiets, de ander op een te grote. Teruggelopen, nu wel over de weg en dat is 4 kilometer. Ik had niet verwacht dat makkelijk te kunnen doen. Op tijd terug voor de twaalfuur pastiche. Een prettige gewoonte, die ook nog lekker smaakt. Vervolgens de lunch gebruikt en daarna aan het werk. Daarmee zou ik helpen, beloofd is beloofd. Dat werk bestond dus uit het maaien van kniehoog gras over een oppervlak van een klein voetbalveld, althans zo leek het. Om ca. half vijf gaven wij de pijp aan Maarten. Het grootste gedeelte was gedaan. Tijd voor bier, wijn en een hapje eten. Heel lekker klaar gemaakt door Albert, die dat erg goed kan. In tegenstelling tot mijzelf, want koken is iets wat ik slecht beheers. Onder begeleiding of met een spiekbriefje van Anja zou het nog wel lukken, maar toch. Nog wat zitten keuvelen, wat muziek geluisterd en toch weer redelijk op tijd naar bed. Alweer een geweldige dag met erg mooi weer. Morgen weer zo'n dag? We zien wel als we opstaan.