De eerste werkdag - Reisverslag uit Évian-les-Bains, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De eerste werkdag - Reisverslag uit Évian-les-Bains, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De eerste werkdag

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

11 Mei 2015 | Frankrijk, Évian-les-Bains

De eerste werkdag begon al om, schrik niet, 5 uur. Jawel, want wij moesten om 6.30 uur gereed staan bij de eerste Test van de HTR. Natuurlijk eerst een goed ontbijt genuttigd, want zonder ontbijt geen werk. Wat meeviel, het feit dat wij geen van beide een kater hadden na toch wel wat rode (Fons) en witte (Guus) wijn gisteravond. Wat zeer goed was geregeld het feit dat al om 5 uur het ontbijtbuffet klaar stond.
Gelukkig was er er weinig op te bouwen, dus verzamelen was om 6.15 uur. Heerlijk relaxed het nieuwe computersysteem geïnstalleerd en om 7.35 uur stond de eerste deelnemer voor onze neus. Guus deed met Ed de registratie en Jon en ik wisselden elkaar af bij het starten van de 230 deelnemers. Zowel de registratie als het starten gingen vlekkeloos en om even voor 12.00 uur konden wij onze post opruimen.
Voor de trip maar Evian-les-Bains kozen wij weer voor de route buiten de snelwegen om, weliswaar weer door de Grote Gothart en daarna langs het meer van Genève, dat eerder al voor het meer van Neuchatel werd uitgescholden, naar Evian waar wij lekker op tijd, 15.45 uur, aankwamen. Eerst naar het hotel, dat een appartementencomplex bleek te zijn. Eerst de sleutel opgehaald en toen naar de kamer, kamer, nee groot appartement met een aparte slaapkamer, aparte woongedeelte met een complete keuken, een apart toilet en een aparte badkamer. En de plek is geweldig. Wij kijken vanuit ons appartement uit over het meer. Te gek voor woorden, maar dat mag ook wel voor , schrik niet, 154 €. Niets mis mee.
Straks met de auto terug naar het HQ waar wordt gegeten. Ja, met de auto, want het appartementencomplex ligt ca. 3 kilometer van de HQ (headquarter) hotel.
Evian is een prachtige, maar erg toeristische plaats, niet zo gek zo aan het meer.
Morgen volgt het vervolg.