De vierde werkdag naar Luxemburg - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De vierde werkdag naar Luxemburg - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De vierde werkdag naar Luxemburg

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

14 Mei 2015 | Luxemburg, Luxemburg

Vanmorgen weer lekker kunnen uitslapen en na een lekker ontbijt de auto ingepakt en de neus van de auto richting test in Frankrijk vlak bij Luxemburg gezet. Al rijdend zagen wij dat vele winkels gesloten waren en dat de straten nogal leeg waren. Nog niets in de gaten, totdat ik een inval kreeg en Guus, die stuurde, vroeg:"wat voor dag is het vandaag?". En toen pas viel het muntje, ja, inderdaad Hemelvaartsdag. En als je dan brood en water nodig hebt, dan wordt dat een zoektocht. Eindelijk in Letzelburg zagen wij een boulangerie die wel open was en werd de lunch, lekker vers, alsnog zeker gesteld. Water was en bleef een probleem. Nergens mineraalwater te koop. Na een mooie tocht, bij redelijk bewolkt weer en 17, in plaats van 27, graden kwamen wij bij de kartbaan in Lommerange, waar een regelmatigheidsproef moest worden gereden. Na het oplossen van het stroomvoorzienigsprobleem, de stekker in de sigarenaansteker bleek maar deels te werken, konden wij aan de gang gaan. Wij bij de start Albert en Edwin bij de finish. Vanaf de eerste tot de laatste deelnemer liep het geheel als een zonnetje. Ik was helemaal trots op Guus, want die verzorgde het starten van de deelnemers, wat op zich een pittige taak is. Hij heeft geen vetrouwen in het werken met de laptop, dat mocht ik dus weer doen. Ongeveer halverwege werden wij overvallen door een aantal regenplensbuien. Marcel Meier, ja, die van de tv, stak zelfs een helpende hand uit, zodat onze spullen niet nat werden. Heel sympathiek. Gelukkig werd het uiteindelijk ook weer droog, echter behoorlijk koud met 12 graden. Eenmaal klaar snel alles ingeruimd en naar het hq in Luxemburg te rijden. Daar stond een uitstekende maaltijd klaar, waarvan wij met volle teugen genoten. Doordat ik nog steeds hondsverkouden was, was het werken in de kou geen pretje en was ik dan ook blij dat e.e.a. achter de rug was. Na het eten in de auto en 7 kilometers naar ons Ibishotel gereden. Gauw naar de kamer, het bekende whiskeykerkraampje, wat?. Een kerkraampje is een beetje drank als afsluiter van een dag. Dat was dus de afgelopen dagen dan ook het geval. Lekker als afsluiter van toch wel een vermoeiende dagen. Ik zag dat er een vraag om foto's was. Helaas, die kan ik niet via de I-pad downloaden en, ik heb dit keer weinig foto's kunnen nemen. Deels omdat wij op doorreis waren en deels omdat we niet overal konden stoppen.
Ik hoop dat morgen de verkoudheid wat minder is, toch wel wat aangenamer.
Morgen staan wij op een Tc, tijdcontrole, en moeten daarvoor op tijd, half zeven op. Dus voor nu, oogjes dicht en snaveltjes toe van meneer de Uil en welterusten, daaaaaaaaaag(barend de beer stem).