De vierde Tulpdag - Reisverslag uit Mondorf-les-Bains, Luxemburg van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De vierde Tulpdag - Reisverslag uit Mondorf-les-Bains, Luxemburg van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De vierde Tulpdag

Door: Fons Wijnberg

Blijf op de hoogte en volg Fons

06 Mei 2016 | Luxemburg, Mondorf-les-Bains

Vanochtend weer rustig kunnen wassen, ontbijten en klaar maken voor de binnendoorreis naar Luxemburg finish RC. Tenminste dat dachten wij, want tijdens het ontbijt kwam de bestuurder van een expertequipe naar ons toe met het verzoek of wij hem en zijn vrouw naar het vliegveld van Straatsburg konden brengen. Toen wij hoorden van het probleem hebben wij niet geaarzeld om ja te zeggen. Mirjam had een blaasontsteking en een van de deelnemers, een arts, had haar aangeraden niet verder mee te doen, want in een tochtige oude Traction Avant nog 3 dagen doorgaan zou het risico op een nietbekontsteking groot maken, dus moest de equipe opgeven. Guus is in Horbourg bij het hotel gebleven en ik heb Ruud en Mirjam naar Straatsburg gebracht, alwaar een huurauto klaar stond. Vliegen was in haar conditie geen optie.
Door dit intermezzo ging onze binnendoorreis niet door, te weinig tijd, dus over de snelweg naar Luemburg. Eerst de koffers wegbrengen, tenminste dat was de bedoeling. Want wat was er gebeurd, Fonsie had niet goed gekeken en had TomTom naar Ibis vliegveld ingevoerd. Daar aangekomen, geen namen bekend. Dus in de infomap gekeken en jawel, wij moesten naar Ibis Süd. Nu als de bliksem naar de finish, natuurlijk te laat daar. Ook nog vergeten hoe je daar moest komen, en daar gekomen de verkeerde plek uitgekozen. Gelukkig werden wij op weg geholpen en konden aan de slag. Wilma en Tineke hadden de honneurs waargenomen, waarvoor wij ze zeer dankbaar waren. Tegen zevenen kwamen een andere marshalequipe ons aflossen en konden wij gaan eten. Na de maaltijd tot ca. 22.00 uur op post gestaan en deelnemers aan de afonish begroet. Het weer was de hele dag geweldig, een strak blauwe lucht; het eten was smakelijk, maar niet geweldig. Na e spullen te hebben ingeleverd nu wel naar het goede hotel, ons kerkraampje gedronken, Guus even wat gelezen en ik bezig met dit verslag.
Morgen wordt het een nog mooiere dag. Het is dan alweer vrijdag. De tijd vliegt voorbij. We zijn over de helft, jammer. Maar niet getreurd, nog twee dagen te gaan en op beide dagen helpen op een test. Wordt leuk. Trouwens, het was weer kortebroekenweer. We konden alleen niet te lang van de zon genieten, logisch, het was deels avond en donker, ha, ha.

• 06 Mei 2016 - 12:35

W&W:

Hoi Fons,

So far so good :-)
    Succes met de laatste loodjes en .....
    hou je korte broek maar aan, want je hebt alleen nog maar zon de komende dagen.
    Groetjes.