Dagje Willingen en Diemelsee - Reisverslag uit Usseln, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dagje Willingen en Diemelsee - Reisverslag uit Usseln, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dagje Willingen en Diemelsee

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

03 Oktober 2016 | Duitsland, Usseln

Na een goede nachtrust, wat een geweldige bedden, vanochtend uitgerust opgestaan en ons om half tien in de ontbijtruimte gemeld voor het ontbijt. Wat een uitgebreide ontbijttafel. Veel te veel voor twee personen. Maar dat hoort bij de gastheren. Ze proberen je het zo veel mogelijk naar de zin te maken. Na een copieus ontbijt met de auto naar Willingen gegaan. Dat ligt zo 5 kilometer van Usseln. Het weer werkte niet mee, zwaar bewolkt, geen regen, wel wind en 10 graden. Het is er heel toeristisch, maar wel gezellig. Het heeft een lange winkelstraat met ieder wat wils, natuurlijk veel hotels en restaurants. Vandaag was de dag van de Duitse hereniging, dus iedereen vrij. En wat grappig is, wij hadden daar geen last van, het was niet overdreven druk. Na een lange wandeling door de winkelstraat, ja, Anja wilde dat doen, eerst koffie gedronken en daarna naar de gondellift. In vergelijking met de 4-zits stoeltjeslift van jaren geleden is dit een geweldige verbetering. De 8 persoons cabines brengen je droog naar boven, want, ja, het regende inmiddels. Boven aangekomen maar niet gaan wandelen, maar de uitzichttoren ingegaan. 62 meter hoger heb je een geweldig 360 graden uitzicht over de omgeving, tenminste, als het niet regent en de bewolking niet laag hangt. Gelukkig waren de weergoden ons af en toe gunstig gezind en konden wij van het uitzicht genieten. Weer terug beneden hebben wij eerst bij een imbiss een hamburger, ja, een hamburger Bayerischer art, door mij en een currywurst met toast door Anja genuttigd. Daarna in de auto de borden gaan volgen naar de Diemelseesperre (stuw). Ondanks het sombere weet een prachtige rit. Bij de stuw aangekomen daar wat rond gekeken en ons verbaasd over de grootte van het stuwmeer, maar ook over de ouderdom van de dam (1912) en de hoogte van 42 meter. Ook de zon was zo vriendelijk eindelijk te verschijnen. Wij hebben ons dan ook op een bank gelaafd aan de warmte. Toen de wolken weer zo onvriendelijk waren voor de warmtebron te schuiven zijn wij teruggereden naar Usseln. Een fijne dag gehad in een prachtige landstreek. En Dennis, een geweldig gebied om te oefenen voor de Alpe. Het gaat hier vrij stijl op en neer, soms mooie lange hellingen. Eerst wat uitgerust en wat gedronken, thee, en nu naar een ander restaurant, ja, helling weer af en ja, lopen. Wij zijn benieuwd of het andere aanbevolen restaurant ook grote porties serveert. Ik laat het morgen weten. Nu de koelte, 8 graden, in.