Naar Tegernsee - Reisverslag uit Tegernsee, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Naar Tegernsee - Reisverslag uit Tegernsee, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Naar Tegernsee

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

07 Mei 2017 | Duitsland, Tegernsee

Vanochtend om 08.00 uur op, gewassen en geschoren naar het ontbijt, een uitgebreid ontbijt, en na het ontbijt de spullen weer in de Audi geladen. Niet meteen weg, want de stickers moesten nog op de auto. Helaas, het regende een beetje, waardoor het plakken van de grote deurstickers niet helemaal volgens plan verliep. Er bleef te veel vocht onder en dan is de plak verdwenen, ook met een beetje zeepsop eronder. Uiteindelijk de losblijvende stukjes met ducktape vast gezet. Om 10.30 uur dan toch op weg. Snelwegen weer uitgeschakeld, maar het resultaat was niet helemaal zoals verwacht werd. Weliswaar niet over de autobahn, maar nog wel veel brede autowegen. Desalniettemin werd het een relaxte rit. We reden zelfs een Bundestrasse dwars door Stuttgart. Onderweg waarschijnlijk toch een snelheidsovertreding gemaakt. De Audi remt niet zo snel af als de Fiesta, waardoor ik niet 60, maar waarschijnlijk 80 km p/uur heb gereden. We wachten af. Onderweg twee keer gestopt om wat te eten en te drinken. En het weer, wel, droog en bewolkt en nat en nog meer bewolkt, met andere woorden, vrij veel neerslag, zeker naarmate we de Tegernsee naderden. Bij aankomst allereerst onze spullen in het hotel in Kreuth achtergelaten en na ons kerkraampje de 9 km naar het Schloss gereden. Daar kregen wij nog benodigdheden. De gebruikelijke receptie was heel ongedwongen ook veroorzaakt door het aanwezige bier uit de Schlossbrauerei. Na wat geestverruimend en schuimend vocht te hebben gedronken, vele handen te hebben geschut en babbeltjes te hebben gemaakt werd ons in een grote tent een eenvoudige doch voedzame maaltijd aangeboden, bestaande grote stukken kip, eend of Schweinzhaxen met gebakken aardappelen en rode kool. Gezeten op banken aan lange tafels, zoals bij Oktoberfesten, konden wij de maaltijd gebruiken. Als toetje had men Kaiserschmarren bereid. Na lange tijd dat gerecht weer eens eten was de kers op de taart. Na een kop koffie terug naar het hotel, nee, ik had niet veel gedronken, moest nog rijden. Bij het hotel ging Guus door een wankel moment weer door zijn rug. Gelukkig viel de schade enigszins mee. Nu eerst ons tweede kerkraampje en dan naar bed. Morgen met het radarpistool aan de gang, hopelijk pakken we er niet veel op meer dan 10 km p/uur te snel rijden.