De tweede dag - Reisverslag uit Horbourg-Wihr, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De tweede dag - Reisverslag uit Horbourg-Wihr, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De tweede dag

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

06 Mei 2013 | Frankrijk, Horbourg-Wihr

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt bij Ibis zijn we eerst richting het oosten getrokken om een nieuwe plattegrond van de test op te halen op de lunchlocatie. Daar werd ons meteen een lunch aangeboden, die wij niet hebben afgeslagen. Heerlijke warme ham met gebakken aardappelen en een lekkere salade. Na een kop koffie richting onze test. Na dik een uur rijden waren wij daar en de bemanningen stonden ons al op te wachten. Welkom geheten door een uiterst vriendelijke eigenaar van het circuit konden wij genieten van een lekkere kop koffie. De spullen weggezet en geïnstalleerd en toen een paar rondjes gereden, na ja, eerder snel gereden om te kijken of de tijd die de rijders moesten halen ook haalbaar was. Makkelijk dus, wij reden zeker twee en een halve minuut sneller, zonder piepende banden, dan de tijd die ervoor stond. Dat was dus ok. Na een poosje wachten en nog maar wat koffie kwamen de controleurs, die alles ok vonden. Jammer dat er behoorlijk wat bewolking hing, waardoor de korte broek in de koffer bleef. Precies p tijd, 14.43 uur, zijn we begonnen met starten en nagenoeg zonder tijdverlies zijn we doorgegaan tot 18.40 uur. Ruim op tijd om de dame van de plaatselijke milieu-organisatie tevreden te houden. Die had ons op het hart gedrukt absoluut niet langer op de baan te zijn dan zeven uur. Voordat zij kwam kijken, waren wij al weg. Uiteraard na de eigenaar heel hartelijke te hebben bedankt voor de gastvrijheid. Vervolgens naar Horbour-Wihr, het hotel. Spullen uitgeladen en meteen maar een pilsje gaan pakken en het diner aangevangen. Een meer dan uitgebreid buffet met uitstekende gerechten. Na gezellig natafelen naar de kamer, dit krabbelen en dan naar bed, morgen om half zeven op. Het wordt een drukke dag met drie posten. Een in de ochtend en twee in de avond. Tot morgen.