Dag zeven, de vijfde werkdag - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag zeven, de vijfde werkdag - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag zeven, de vijfde werkdag

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

09 Mei 2014 | Duitsland, Aken

Vanochtend supervroeg, 06.00 uur, op, gedoucht, ontbeten en spullen ingeladen. Het weer zag er niet uit. Er was veel regen gevallen dus waren de straten nat. Echter het was wel droog en naar mate wij dichter bij de werkplek kwamen, zagen wij steeds meer zonnestralen. Dit keer namen we de snelste route, om in ieder geval op tijd te zijn. Wij moesten om 08.07 up en running zijn. Hetgeen ook gebeurde. Alles stond klaar en dus kon het gasstel worden gepakt en werd er heet water gemaakt dat in de thermoskan verdween. Vervolgens de eerste koppen koffie gemaakt. Wij ontdekten dat Jan en Truusje een controlepost een honderd meter bij ons vandaag stonden, dus in het zicht. Uiteraard even wat opmerkingen heen en weer geschreeuwd. Zij werden wat later als vliegende keep aangewezen en stonden daardoor binnen de kortste keren bij ons, gezellig. Toen de eerste rijders onder ons langs kwamen, zagen wij op een gegeven moment een Porsche achteruit een greppel inglijden en wat denk je. Een van de deelnemers met de minst krachtige auto, 40 pk, trok hem eruit. Dus met een VW Kever werd een Porsche 911 uit een greppel getrokken.
Helaas konden wij niet buiten zitten, want de al eerder genoemde zonneschijn maakte plaats voor een paar stevige regenbuien. Een handdoek, gekregen van Truusje, zorgde ervoor dat de auto aan de binnenkant niet al te nat werd. Gelukkig kwam de zon ook af en toe om de hoek kijken.
Onze tijdcontrolepost was heel prettig. Nagenoeg alle equipes kwamen met een brede grijns bij onze post. Waarom? Omdat ze een 15 minuten durende etappe door wijngaarden hadden gereden. Ook wij hebben die uiteindelijk, nadat alle deelnemers waren gepasseerd, gereden. Spectaculair en dus leuk om te doen. Guus zat te genieten achter het stuur, want ik moest de kaart, gekregen van een deelnemer, lezen. Na dit tripje zijn wij via een leuke route via Luzemburg, België en Duitsland naar Aken gereden. Onderweg wat broodjes gekocht en een lunch genoten op een parkeerplaats ergens in Luxemburg. Vervolgens in Aken onze spullen in het hotel op de kamer gezet en naar Vaalserbroek gereden, waar het diner werd geserveerd. Achteraf waren wij blij dat wij een aantal bitterballen, traditie op de vrijdag, hadden gegeten, want het diner was karig, zeker voor mensen die een hele dag druk in de weer waren geweest, zoals de deelnemers en de marshalls.
Na het diner terug naar het hotel en een beetje op tijd terug op de kamer. Even een slokje wegwerken en dan naar bed.
Het was alweer een fijne dag. Niet alleen omdat de TC goed was verlopen, maar ook omdat de bijna 4 uur durende rit van Wintrange naar Aken ook weer voor de nodige oh's en ah's had gezorgd.

• 10 Mei 2014 - 04:38

Lideke En De Rest:

Geen tandjes gepoetst en geen pinkelpauze? Haha

• 10 Mei 2014 - 13:17

Bea Wijnberg:

bijna voorbij...
    jammer van het weer, maar zo te lezen hebben jullie je uitstekend vermaakt.
    hoeveel flessen van dat bruine vocht hadden jullie mee?
    dat wordt thuis afkicken....

nog veel plezier, de laatste dag en tot ziens,

Bea.