De aanloop naar Renningen - Reisverslag uit Mulfingen, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De aanloop naar Renningen - Reisverslag uit Mulfingen, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De aanloop naar Renningen

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

06 Mei 2017 | Duitsland, Mulfingen

Vanochtend om 09.00 uur stond Guus voor de garage. Hem snel naar binnen gelaten en de spullen, die ik al naar beneden heb gebracht, in de Audi geladen en wonder boven wonder alles past erin. Na nog een bakkie troost te hebben gedronken Afscheid van Anja genomen. In de auto eerst TommieTommie geïnstalleerd. Vervolgens het hotel in Renningen in de Favorieten opgezocht, natuurlijk van te voren ingevoerd, wel zo makkelijk, en een zonovergoten Hoevelaken achter ons gelaten voor een tocht van ongeveer 650 km. Dit was bijna niet mogelijk geweest, want Guus is vorige week door zijn rug gegaan en had heel veel pijn. Gelukkig kon zijn neef een goede fysiotherapeut regelen die ervoor heeft gezorgd dat wij samen op stap konden. Hoewel het er afgelopen dinsdag niet naar uit zag. Wel moet ik het tilwerk voor mijn rekening nemen en moet Guus goed aangeven hoe lang hij het zitten in de auto volhoudt. Na twee uur was het tijd voor de eerste stop. Wat koffie gedronken en wat gegeten. Na deze langere etappe volgden meerdere kortere, zodat Guus het goed kon volhouden. Hij heeft ook zelf nog een uur gereden. De laatste zeventig kilometer hebben wij binnendoor naar Renningen afgelegd, lekker op ons akkertje door een schitterend landschap. Onderweg vielen sowieso de prachtige kleuren in het landschap op. Zeker omdat er nogal wat velden met bloeiende koolzaad te zien waren.
Bij Renningen was het botel niet te missen, vlak naast de Bundesstrasse waarop wij reden. Een spiksplinter nieuw hotel, dat nog naar verf, beperkt hoor, ruikt. Wij hebben een moderne, luxe kamer. Na ons eerste kerkraampje, een bodempje malt whiskey in een glas, in de auto naar Remmingen en daar een restaurant gezocht en gevonden. Bei Theo, een Griek, copieus en erg lekker zitten eten. Wij konden wel wat op, omdat wij onderweg, bewust, eigenlijk niet veel hebben gegeten.
Na de koffie terug naar het hotel, dit verslag schrijven en lekker op bed even rond hangen. Op tijd, het tweede kerkraampje nuttigen en daarna onder de wol. Morgen helemaal binnendoor de laatste paar honderd kilometer naar het hotel aan de Tegensee afleggen. Daarover en de rest van de dag morgen meer.