Dag 2 naar Horbourg-Wihr - Reisverslag uit Horbourg-Wihr, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag 2 naar Horbourg-Wihr - Reisverslag uit Horbourg-Wihr, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag 2 naar Horbourg-Wihr

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

09 Mei 2017 | Frankrijk, Horbourg-Wihr

Vanmorgen ol tijd op omdat we toch bijna 3 uur naar onze post moesten rijden. Fris gewassen en goed gevuld, lekker uitgebreid ontbijt, dus, om 08.45 de auto ingepakt en op weg gegaan. De eerste 150 km over de Oostenrijkse snelweg om daarna op TomTom de kortste route te nemen voor de laatste 75 km. Aangezien Guus niet goed kan ontkoppelen mocht ik weer rijden en vooral de laatste kilometers waren een feest. Smalle wegen, constant omhoog en omlaag, geen recht stuk, dus bijna constant sturen, Fons heeft zich uitstekend vermaakt. En Guus ook want wij reden door een schitterend landschap. Heb ik al vermeld dat wij de afgelopen dagen regelmatig tunnel in, tunnel uit hebben gereden, nee, dan heb ik dat nu wel. Sommigen waren zelfs 7 kilometer of langer. Terug naar vandaag. Keurig op tijd stonden wij op onze TC (tijdcontrole), parasol voor de herkenning van de post neergezet, tafel uitgeklapt en de attributen verzameld. Guus en ik stonden een uur voor de eerste deelnemer klaar, want dan worden wij door een van uitzetters gecontroleerd. Uiteraard was alles in orde. Precies op tijd meldde de eerste deelnemer zich bij ons, waarna het hele circus van 200 deelnemers bij ons langs kwam om de juiste tijd en een controlestempel te krijgen. De laatste deelnemer meldde zich ook op de goede tijd, waardoor wij eigenlijk een heel relaxed middag hebben gehad, geen gestress en geen haast bij de deelnemers. Natuurlijk hebben wij ook wat gegeten. In Een van de plaatsen op,weg naar de post, heb ik broodjes gekocht, die voordat de deelnemers kwamen werden gegeten met kaas en heerlijke Duitse worst. Nadat wij onze spullen hadden opgeruimd werd TomTom ingesteld op het hotel van de dag, dat lag maar liefst 2,50 uur rijden van onze werkplek. Na enige tijd reden win Frankrijk binnen en wat in Oostenrijk voor tunnels gold, dat gold in Frankrijk voor het ongelooflijke aantal rotondes, de een na de ander. Aangekomen in Horbourg-Wihr gauw naar het hotel en de koffers naar de kamer gebracht, even een kerkraampje whisky genomen en ons in het hoofdkwartier gemeld. Daarna konden wij rond 20.30 aan de maaltijd. Deze was ook hier weer zeer goed verzorgd. Zoals je ziet, wij hebben het heeeel zwaar, ha, ha. Het enige wat deze dag een beetje tegen zat, het weer, weliswaar geen regen, maar veel bewolking en geen hoge temperaturen. En dan is het wel apart dat als je in Horbourg aankomt de zon aan een strakblauwe hemel staat. Eerst nog de verlichting van het dashboard in orde gemaakt, dat was uitgevallen en dat bleek een kapotte zekering te zijn. Nu gauw naar bed na een kerkraampje. Morgenochtend 5.30 uur op en ook in de avond nog een post bemannen.