Dag 5 naar Vaals - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag 5 naar Vaals - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag 5 naar Vaals

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

12 Mei 2017 | Duitsland, Aken

Vandaag weer vroeg op, we moesten de finish van een regelmatigheidstraject bemannen. 6 uur en de wekker loopt af, geen ontbijt want dat staat pas om 07.00 uur klaar. Gelukkig was er wel voor ons een lunchpakket geregeld, dus zonder eten zaten wij niet. Op naar de plek, dik een half uur rijden, daar aangekomen de klokken geïnstalleerd, en andere zaken voor de finishcontrole klaar gezet. Komt Erwin, een van de uitzetters, en vraagt of wij geen bericht hebben gekregen dat de finish verplaatst zou zijn. Nee, was ons antwoord, geen probleem, zei hij, volg mij. Hup, in de auto en achter Erwin aan naar de goede plek. Keurig op tijd alles in gereedheid kunnen brengen en wachten op de eerste deelnemer. Nadat die zich had gemeld liep het hele tijdregistreren als een spoortrein, ik klokte en hield de controlelijst bij en Guus vulde de tijd op de tijdkaart en en stempelde de controlekaar. Aangezien wij vroeg een functie hadden waren de deelnemers op tijdbom ons en konden wij om 12.15 uur onze post verlaten. In de wetenschap dat wij pas tegen vijven bij de finish in Vaals moesten zijn hebben wij een fantastische rit naar Vaals gemaakt. Eerst langs het hotel in Aken en dan naar Vaals. Daar was nog niemand, dus even wat gedronkenen weer terug naar Aken. Gisteren en vandaag hebben wij heuveltje op en heuveltje af gedaan, ongelooflijk hoe d wegen zijn aangelegd. Je komt met behoorlijke snelheid omhoog en bovenop, niet-zichtbaar, een vrij scherpe bocht naar rechts of links. Gelukkig geeft TommieTommie dat goed aan, daar konik rekeningen houden. Guus z'n rug houdt zich de ene dag beter dan de andere. Vandaag heb ik weer alleen gereden. Hij wilde van het landschap genieten. Wij hebben gekozen om vanavondin zakentelefoon eten, dan kunnen wij beiden wat drinken.
Morgen weer vroeg op, wij hebben een test op een terrein bij Eindhoven. Daarna naar Noordwijk, spullen inleveren, en dan niet daar bij het diner blijven, maar naar huis. In overleg gedaan, aangezien Guus vorig jaar erg moe was. Dit jaar nu al, omdat hij veel problemen met zijn rug had. Wel prettig, weer in het eigen bed slapen. Even een toevoeging. Vanavond een eenvoudige, maar voedzame, zeer smakelijke maaltijd genoten. Een tikje aangeschoten door een paar Franziskaners en een karafje wijn. Nog even naar beneden en dan op tijd naar bed. Morgen de laatst blog.