De zestiende dag - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De zestiende dag - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De zestiende dag

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

05 Juli 2010 | Canada, Prince Rupert

Een rare dag. Allereerst moest ik naar een kliniek om te regelen dat mijn INR (bloedwaarde) kon worden gemeten, Dag uur 1. Vervolgens naar het ziekenhuis om het bloed te laten afnemen. Dag volgende uur + 1 kwartier. Daarna een bijzondere wandeling gemaakt naar Butze rapids. Dat zijn vernauwingen in het landschap waardoor het water bij vloed naar binnen wordt geperst en bij eb weer terug wordt geduwd richting oceaan. Je begrijpt al, dit is onderdeel van een fjord (hier inlet genoemd). Toen ik na een half uur zwoegen (helling op en helling af) eindelijk op het uitzichtpunt sta, komt er een trimster langs met de opmnerking:"The rapids are no rapids, today, don't they". Behoorlijk frustrerend. Al met al wel een goed beeld van de situatie gekregen. Het water stroomde snel, maar vormde geen stroomversnelling. Ik was er namelijk wel op tijd om iets te zien gebeuren. De complete wandeling daarna afgemaakt (nog 1 1/2 uur) en vervolgens weer terug naar de kliniek voor de uitslag. Ook daar vertraging. De apparatuur om het bloed te testen gaf problemen. Met 5 minuten opgelost, zei men. Helaas 5 Nederlandse ziekenhuisminuten. Dus weer tijd verloren. Er bleef dus niet veel over, want er moesten ook nog boodschappen worden gedaan en kleren gewassen. Na die laatste klusjes een bijzonder visrestaurant opgezocht, Dolly's Fish Market. Heel knus, 7 tafels, en heerlijk eten (vis dus). En dat toetje, vraag naar het bananentoetje. Je vreet je vingers erbij op. Tijdens de maaltijd met een stel Engelsen uit Londen zitten babbelen, erg gezellig. Morgen de overtocht van 15 uur naar Port Hardy op Vancouver Island. De foto's volgen later nog.

• 06 Juli 2010 - 06:31

Nel Meyer:

hello fons, tried to phone you tonight but no answer. pity you had to spend so much time at the hospital eh. Everything ok though?
    When do you think you'll arrive on Salt Spring or don't you know yet.Enjoy the ferry trip. hopefully the sun will be shining!
    Solong, nel

• 06 Juli 2010 - 12:01

Anneke:

Een dag met wat minpuntjes maar als ik het zo lees, heb jij hem wel heel gezellig afgesloten. Ik kom in ieder geval niet die kant op voor het bananentoetje. Een goede overtocht en hoop dat je mooie foto's kunt maken. groetjes Anneke

• 06 Juli 2010 - 21:37

Rene:

Je gaat toch geen rare dingen doen daar in Canada he want dat zijn geen grappen.Voor de rest ziet er leuk uit en mooie foto's die er bij staan en hoezo foto's komen nog dit ziet er ook leuk uit.

• 06 Juli 2010 - 22:48

Jose:

Ha, wereldreiziger!
    Vanavond al jouw verslagen gelezen en de foto's bekeken.
    Wat een prachtige natuur zeg.Heel veel plezier de komende tijd he?
    Vanavond heeft Oranje zich trouwens geplaatst voor de finale van het WK
    Zondag dus een spannende wedstrijd bekijken.
    Mijn vakantie is ook begonnen en het is heerlijk..even niks moeten. Goede reis verder en tot later.
    Groetjes Jose.

• 07 Juli 2010 - 18:42

Dennis,Lideke En ...:

hoi,
    Waarom moest je dat laten meten dan? Gewoon routine of had je klachten? Heb de babykamer geschildert, erg leuk geworden. Alleen wat doorlopertjes door de spachtelputz. Beetje jammer maar dat heb je dan nou eenmaal.
    Maak er nog wat leuks van en doe de groeten aan de family daar.
    Liefs,
    Dennis,Lideke en kruimel.