Dag 31 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag 31 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag 31

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

20 Juli 2010 | Canada, Vancouver

De laatste hele dag in Canada en wat vcor dag. Geweldig. Deze begon bij BabiesRus, waar geen accessoires worden verkocht van kinderwagens die ze wel verkopen, helaas. Vervolgens een fiets gehuurd en rond Stanleypark gefietst. Allerlei zaken bekeken, die 8 jaar geleden zijn blijven liggen, zoals totempalen, prachtige stads-, haven en vergezichten en ga zo maar door. Twee uur over gedaan. Was de moeite meer dan waard. Vervolgens naar Capilano Suspension Bridge. Altijd de indruk gehad dat je alleen over die hangbrug loopt. Niets is minder waar. Het is een heel park met totempalen, prachtige wandelingen en onderdeel is die hangbrug. Wat ook is gedaan, er is een wandeling over meerdere kleine hangbruggen, die tussen de bomen zijn opgehangen. Je loopt als het ware op de hoogte waarop een eekhoorn ook vertoeft. Soms 20 meter of meer hoog. Uiteraard was dit gebeuren niet zonder moeite te doen. Veel trap op en trap af, want het grootste gedeelte loop je over aangelegde flonders, die soms boven de afgrond zweven. Ook dit was de moeite waard. Evemn terug over totempalen. Elke totempaal vertelt een verhaal en is dus niet alleen maar een kunstig stuk houtsnijwerk.
Na Capilano ben ik naar Vancouver Harbour Centre gegaan. Een uitzichttoren op een gebouw, totaal 177 meter hoog met een 360 graden uitzicht over Vancouver achter glas. Geweldig om die hele grote stad van bovenaf te bekijken. Ook hier weer genieten. Daarna ben ik nog door Gastown gelopen. Het oudste instant gebleven stukje Vancouver. Leek wel Parijs, met die bomen en leuke straatlantaarns en een echte stoomklok. Chinatown is er lopend bij ingeschoten, ik begon mijn voeten te voelen en ben toen maar door Chinatown gereden, tenminste een stuk. Toen naar het hotel, de spullen uit de auto gehaald en begonnen met weggooien van alles dat niet mee kan en verzamelen van alles dat weer in de koffer en de tas moet. De dag afgesloten met een lekkere, knoflookrijke, maaltijd. Een perfecte afsluiting van een geweldige laatste dag. Ook nu weer met 24 graden. Kan het beter?
Morgen naar huis en het laatste verslag maken en uiteraard de foto's van de laatste dagen erbij "plakken".

• 21 Juli 2010 - 09:20

Anneke:

Wat een mooie afsluiting van een fantastische vakantie in zo'n grote stad. Heel apart om door dat park te lopen en veel van bovenaf te kunnen bekijken. Zelfs de stad op die manier gezien. Bedankt voor de leuke verslagen en een hele goede vlucht terug. Liefs Anneke

• 21 Juli 2010 - 23:52

Anneke En Guus:

Fons we hebben genoten van je verslagen en de foto's die daarbij hoorden. We wensen je een goede vlucht en hopen je spoedig weer te spreken en je verhalen te horen onder het genot van een borrel.