Dag zes, de vierde werkdag - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag zes, de vierde werkdag - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag zes, de vierde werkdag

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

08 Mei 2014 | Duitsland, Saarbrücken

Om acht uur opgestaan, gebadderd, ontbeten, tandjes gepoetst (bijna vergeten te vermelden) en om tien uur vol goede moed aan de trip naar de werkplek begonnen. Allereerst een boulangerie gezocht (zonder stokbrood geen lunch en die is belangrijk, alleen al door het heerlijke Franse brood), uiteraard een paar gestopt om Guus van de plasdruk af te helpen. Onderweg nog een stop gemaakt om koffie te drinken en vervolgens naar het Circuit gereden. Daar stond wegrot deel van de afzetting al klaar, perfect door die organisatie geregeld. Daarna onze werkplek geïnstalleerd en de lunch genuttigd. Uiteraard met de bekende jam voor Guus. Want stokbrood is pas lekker met een klodder jam. Mijn voorkeur is meer Boursain of een lekkere plak ham. Je ziet, wij hebben het echt slecht, ha, ha. Dat wordt wennen als we weer thuis zijn.
Om tien voor half drie ging het spul op de wagen. Wij hebben dan niet heel veel te doen, zorgen dat de tijd van de deelnemer op een loglijst wordt gezet (een teken dat hij inderdaad het circuit is opgereden) en ervoor zorgen dat een startende deelnemer een al op de baan rijdende deelnemer niet in de wielen rijdt. Wij hadden redelijk goed weer, wel regelmatig bewolking, geen regen, maar wel veel wind en die was behoorlijk fris. Het was ook maar 14 graden. Gelukkig konden wij ons goed daartegen kleden en ook een parasol en een goed geplaatste auto gaven ons wat beschutting. Helaas konden een aantal deelnemers de test niet draaien, omdat de vergunning tot precies 18.00 uur van toepassing was. Het gevolg was dat 15 equipes niet konden deelnemen. Na te hebben opgeruimd en de organisatie te hebben bedankt zijn wij op weg gegaan naar Saarbrücken, zo anderhalf uur rijden en dat was dan ook de eerste keer dat wij van een tolweg gebruik hebben gemaakt. Lekker snel naar het hotel en het diner. Wij hebben een kamer als een balzaal en het eten in het Saarbrücker Schloss was het lekkerste van de tot nu toe genoten maaltijden, echt geweldig. Jazeker, wij hebben het slecht, want ook de wijn was niet te genieten, hi, hi.
Ook deze dag was weer vol van mooie plekjes om te genieten. Ook het landschap in de Elzas en Lotharingen is heel mooi en afwisselend, jammer dat wij er vandaag wat minder van konden genieten vanwege tijdsdruk.
Vanavond is het begonnen te regenen, wat zeg ik, te hozen. En het vervelende is dat de weersverwachting ook slecht is. We zien wel morgen.
Even een slokje whisky wegwerken en dan oogjes dicht en snaveltjes toe.

• 09 Mei 2014 - 19:58

Lideke En De Rest:

Dat wordt afkicken als jullie weer thuis zijn...dat wordt weer een boterham met kaas haha...veel plezier nog even =)