Dag 1 - Naar Frankrijk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag 1 - Naar Frankrijk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Naar Frankrijk

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

30 April 2011 | Frankrijk, Parijs

Vanochtend vroeg op, Wouter kwam mij al om 08.00 uur ophalen. Niet zoals verwacht in een Renault Kangoo, maar in de Golf GTI. Want wat si er gebeurd. Het is een besteluitvoering en daar zit een schot in als afscheiding van vrachtruimte en voorstoelen. daardoor blijft er weinig ruimte over om de stoelen naar achteren te zetten. gevolg: te weinig ruimte voor een vent van 1.90 meter als ik. Dus daarom de Golf. Eerst naar Jan en Truusje, want wij rijden al voor het 5e jaar samen naar het startpunt van de Tulpenrally, zo ook dit jaar. Om bijna 09.00 uur vanuit Amersfoort weg en aan een heel voorspoedig 1e deel van de trip begonnen. Niet via Gent, want Jan zag op tijd dat er files stonden richting Frankrijk. Ergens in België omze eerste stop en daarna meteen van rijder gewisseld. Nu mijn beurt. Dat heb ik geweten, want rondom Parijs was het erg druk. Uiteindelijk met een half uur vertraging onze 2e stop genomen, vlak na Parijs, richting Orleans. Was maar goed dat wij stopten, de beide auto´s hadden ernstig behoefte aan brandstof. Na de rustweer verder, gelukkig nu zonder vertraging. Wel begon Garmin (TomTom) opeens met 9 minuten file, 2 uur vertraging te tonen. Bleken wij zelf 12 verschillende files te zijn. Uiteindelijk waren wij om 19.30 uur in St. Nectaire bij Hotel de la Paix. Voor ons en ook voor de eigenaar geen onbekenden. Wij waren hier 6 jaar geleden ook met de start van de Tulp (zoals hij ook wel wordt genoemd). Na een glaasje wijn begonnen aan, wat later zou blijken, copieuze maaltijd met veel plaatselijke gerechten en wijnen. Om 22.00 uur eindelijk van tafel met ronde buikjes en een wel heel voldaan gevoel. De Nederlandse eigenaar en zijn Nederlandse dames hadden hun beste beentje voor gezet en vonden het ook heel leuk dat wij zelfs een omweg van ca. 50 km over hadden om bij hun onze overnachting te plannen. Goed, ik ga nog een afzakkertje halen en dan naar bed.
Tot morgen.

• 01 Mei 2011 - 18:09

Rene:

Hoi pa leuk om weer wat terug te schrijven hoop op veel mooie beelden van de TULP en dat je heel veel plezier hebt in Frankrijk en ik weet zeker dat daar de temperatuur beter is dan hier want hier word het koud wel zonnig.

groetjes je zoon

PS hou iedere dag in de gaten om te zien of je weer in de buurt van een pc gekomen bent en dat je tijd had om te schrijven