Dag2 - Naar Bergerac - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag2 - Naar Bergerac - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag2 - Naar Bergerac

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

01 Mei 2011 | Frankrijk, Bergerac

Na een wat onrustige nacht, ik kreeg 's avonds last van mijn darmen (tot tee keer toe leeg gelopen), uiteindelijk toch redelijk kunnen slapen. "s Ochtends was alles weer normaal en hebben wij van een heerlijk ontbijt genoten. na van de Nederlandse familie afscheid te hebben genomen zijn wij eerst eenkijkje gaan nemen in het plaatselijke kerkje. Het is compleet op de schop geweest en heel mooi gerestaureerd . Wij hebben daar een behoorlijke tijd doorgebracht. Wat wel jammer was en nog is, is het feit dat Jan, die al niet helemaal gezond op stap ging, vandaag weer last kreeg van zijn darmen en in de auto is gebleven.Uiteindelijk zijn wij rond twaalf uur vertrokken richting Bergerac. Jan had besloten toch maar zelf te rijden en hij reed voorop en verraste ons op een leuke rit. Die ging wel steeds langer duren, want een rit die binnendoor ca.3 1/2 uur zou duren, ging uiteindelijk 5 uur duren. Geen probleem, tijd zat. Aangezien Truusje de kaart las en ons dus leidde, kwamen wij ook bij een stuwdam. Even wat rondgekeken, het is steeds weer verbazingwekkend wat mensen kunnen bouwen.De weg vervolgd en om ca. 14.45 uur pauze genomen om een brooedje te eten en wat koffie te drinken. Brood van de plaatselijk bakker uit St. Nectaire, wat luxe broodjes vanuit het hotel (gratis meegekregen) en kaas, ook van de leuke Hollander (ja, de kaas die 's avonds was overgebleven). Ook op brood erg lekker.
Uiteindelijk bij het hotel in Bergerac terecht gekomen. Ons wat opgeknapt en naar de ontvangstborrel gegaan. Heerlijk altijd weer het grote aantal kennissen te ontmoeten, zeker de Duitse euipe, Dieter en Guenter, waarmee ik een speciale band heb. Verder is het een verzameling mensen met iets te veel geld of mensen die veel voor hun hobby overhebben. 1950 euro om mee te doen is erg veel geld, je bent gemiddeld 2500 tot 3000 euro per persoon kwijt.
Na de borrel terug naar het hotel en het BoBodiner. Alle officials en mensen van de organisatie bij elkaar. Heel jammer alleen dat de wijnen niet te z...n waren en het eten niet uitblonk door smakelijkheid. En dat lag niet aan mij!. Er waren veel klachten over het eten en het drinken. Na het eten nog wat na zitten babbelen en nu dus aan de bak met mijn verslag. Morgen onze eerste echte werkdag, richting Montauban. Spannend.
Tot morgen.

• 01 Mei 2011 - 22:07

Wat grappig, ik werk vijf maanden op een camping in St Etienne de Villereal, vlak in de buurt dus.
    Enjoy France,
    x

• 02 Mei 2011 - 19:00

Rene:

Erg leuk dat verslag.
    Ik heb toch gezegt van dat franse eten krijg je buikloop en je hebt het zelf ondervonden maar goed dat het weer helemaal oke is gekomen met jullie.
    Ik wens je veel sterkte met je eerste werk dag en hoop morgen weer wat te lezen dat je het toch wel erg prettig hebt ervaren dat oprollen ipv marshal staan.
    Geniet van het uitzicht want ik zag al weer op de foto's dat het een mooi gebied is waar jullie zijn.

Groetjes je zoon