Dag drie, de eerste werkdag - Reisverslag uit Annecy, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag drie, de eerste werkdag - Reisverslag uit Annecy, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag drie, de eerste werkdag

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

05 Mei 2014 | Frankrijk, Annecy

Om zes uur liep de wekker af. Gewassen, ontbeten en voor half acht op stap. Nu wel giga snelwegen, omdat anders de reis naar onze werkplek te lang zou duren. Geen tolwegen trouwens. Guus achter het stuur en uiteraard regelmatig stoppen om het overtollige vocht uit het lichaam te verwijderen. Soms konden we genieten van werkelijk prachtige panorama's. Er lag nog veel sneeuw op de toppen van de Alpen, dat op zich is al fantastisch om te zien. Met jog een paar kilometer te rijden ging het bergopwaarts. En dat ging niet op de makkelijkste manier. De ene haarspeldbocht volgende de andere op en na 14 bochten (een paar minder kan ook) vonden wij onze werkplek op 1095 meter hoogte. En wat voor plek. Midden in de natuur, weinig mensen om ons heen en heel veel zonneschijn. Erg warm was het niet, maar toch, die zo'n, heeeeerlijk.
Even een correctie. Wij zijn niet op stap met een Audi, maar met een VW Tiguan. Maar dat verhaal van die navigatie klopt wel.
Want ook nu was er weer een verschil tussen TomTom en VW navigatie, uiteindelijk toch samen op de juiste tijd eindigend.
Na een kop koffie vol goede moed aan onze klus begonnen. De tijdregistratie van een regelmatigheidstraject. Alles deed het, alles stond goed ingesteld. Echter, halverwege de tourklasse vertikte de printer om te printen. Gelukkig was de geklokte tijd in het display nog zichtbaar, maar toch, het was wel spannender om te werken. Uiteindelijk is alles op zijn pootjes terecht gekomen en hebben alle deelnemers de juiste passeertijd gekregen.
Een ander probleempje werd duidelijk bij de eerste deelnemer. Wij kregen gisteravond een extra stempel, dat ging in een tas niet normaal gesproken meegaat. Alleen vandaag niet, omdat wij nog een nacht in Annecy zouden blijven. En je raadt het al, het stempel lag in Annecy en wij stonden ergens in de bergen. Geen nood, ik wist het nummer nog en dat hebben wij op de controlekaart geschreven en voorzien van een krabbel.
Keurig op tijd klaar en dan toch maar wat eten. Want als je bezig bent is er geen tijd voor brood klaarmaken. Uiteraard was het stokbrood, 's morgens bij een boulangerie gekocht voor een Euro. En lekker dat het was.
Spullen opgeruimd en helemaal binnendoor naar Annecy. Dit keer zat opa Fons achter het stuur. Ook nu weer een fantastische rit en natuurlijk werd er regelmatig gestopt om van het landschap te genieten. De foto's komen later.
In Annecy een biertje gedronken en vervolgens van een uitstekend verzorgd diner genoten. Na de maaltijd buiten nog wat met rijders staan babbelen en toen terug naar het hotel. Oom hier nog wat gedronken en toen toch maar naar boven. Het was een lange dag en nu ik dit zit in te toetsen ligt er achter mij al iemand te slapen. Guus was binnen de kortste keren vertrokken.
Ook ik ga mijn enigszins rode hoofd te ruste leggen. Tot morgen.

• 06 Mei 2014 - 20:45

Bea Wijnberg:

Heerlijk om te lezen dat je zo geniet.
    Ik kan bijna de Alpentoppen voor me zien.
    Toch hoop ik dat er 4 juni aanzienlijk minder ligt.
    Nog veel plezier.

Bea.