Op naar Saint-Vincent op zondag - Reisverslag uit Saint-Vincent, Italië van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Op naar Saint-Vincent op zondag - Reisverslag uit Saint-Vincent, Italië van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Op naar Saint-Vincent op zondag

Door: Fons Wijnberg

Blijf op de hoogte en volg Fons

01 Mei 2016 | Italië, Saint-Vincent

Vanmorgen liep de wekker ok 7.00 uur af. Een bewuste keuze want wij wilden zo veel mogelijk niet over snel- of tolwegen. Het ontbijt was, net als het diner, van grote klasse. Voor ieder wat wils. En weet je, het regende nog steeds, wat heet, met naken uit de lucht. Guus voelde zich niet helemaal jofel zodat ik begon met rijden. Op een gegeven moment rijden wij een berg op en langzaam maar zeker veranderde de regen in sneeuw. Niet lang daarna reden wij door minimaal 4 centimeter sneeuw en was de omgeving wit. Een fantastisch gezicht. En eindelijk, wij moesten even pinkelen, in de sneeuw gelopen. Bergaf ging goed en nog fijner, naarmate we lager kwamen was er steeds minder regelval. Eenmaal in het dal, droog, maar koud, 5 graden, barre. Snel de dikke jas aan en wat gegeten en gedronken. Guus vond het helemaal goed zo, dus reed ik verder. Hij knapte gelukkig al weer op. Na een schitterende rit, reden wij de Mont Blanctunnel in en natuurlijk ook weer uit. Voor de tussen 5 graden en bewolkt, na de tunnel 15 graden en zonneschijn. Dan voel je je ketenen stuk beter. Om 15.30 waren wij in Saint-Vincent in hetzelfde hotel als vorig jaar en volgens mij dezelfde kamer. Even wat lekker rusten, Guus moest zijn heup even rust gunnen en dan nu, op naar de receptie en de avond. De receptie was supergezellig, veel mensen weer na een jaar of soms korter dan een jaar geleden, ontmoet. Gezellig staan babbelen. En leuk was het feit dat een Duitse equipe, waarmee ik in het verleden veel contact had, dit jaar na enkele jaren van afwezigheid weer aan de start staan.
Na de receptie naar de eetgelegenheid. Even wat moeite gehad om een goede parkeerplek te vinden, uiteindelijk lukte dat vlak voor het hotel, mazzel! Het eten bij het bobodiner, in dezelfde tent als vorig jaar, was wel beter dan vorig jaar, maar noet om over naar huis te schrijven. Het was smakelijk. Gelukkig hadden we een tafel met gezellige mensen en dat maakte veel goed. Om even na half elf werden wij vriendelijk doch dwingend door Ton verzocht de tent te verlaten. Niet verkeerd want een aantal van ons moet morgen al vroeg beginnen. Wij moeten om 11.10 uur ergens bij Milaan op onze plek staan. Tot 16.41. Inderdaad, 5 1/2 uur. Gelukkig is de weersverwachting een stuk beter, dus misschien van de omgeving en de zon genieten.