De eerste Tulpdag - Reisverslag uit Milaan, Italië van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De eerste Tulpdag - Reisverslag uit Milaan, Italië van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De eerste Tulpdag

Door: Fons Wijnberg

Blijf op de hoogte en volg Fons

02 Mei 2016 | Italië, Milaan

Vandaag op tijd op. Na een lekker ontbijt, nu van het hotel zelf, de auto ingepakt om naar de Tc van de dag te rijden. Ik had al bekeken of wij de plek binnen 2 1/2 uur konden bereiken en ja, dat was zo, dus met snelwegen en tolwegen uit door een prachtig landschap gereden. Als toerist vind je sommige weggetjes niet. Het was zo mooi omdat het gisteren nog boven 1500 meter had gesneeuwd en dan nu de zon erop, prachtig. Geen foto's, anders zouden we bij elke boom moeten hebben gestopt en dus te laat op onze plek zouden zijn gekomen. Eenmaal op onze plek, bij de ingang van een prachtige begraafplaats, alles in orde gemaakt. Wij verwachtten weinig rumoer achter ons vandaan, althans, dat zei Guus. Het bleek een goede plek om onze taak uit te oefenen. Regelmatig de zon en regelmatig weer schaduw van twee bomen achter ons. Nee, klagen deden wij niet. Voordat de eerste deelnemers bij ons kwamen hebben wij het stokbrood met gerookte zalm soldaat gemaakt. Guus had nogal wat extra beleg meegenomen, ha,ha.
Het was, in tegenstelling tot wat de organisatie had aangegeven, een zeer inspannende dag. Er waren maar weinig equipes op tijd en bij de Touring, de beginners, was het rampzalig, sommigen meer dan een uur te laat. Niet leuk voor de beginners. Wij hebben bijna een uur langer op onze post gestaan. Toen wij weg mochten, misten wij 20 Touring equipes. Uiteindelijk zij wij na dik 6 1/2 uur naar de finishplaats vertrokken. Daar aangekomen de spullen ingeleverd en op naar het diner. De verwachtingen waren hoog gespannen, we waren per slot van rekening in een gerenomeerd hotel. Helaas, wij gingen om 19.00 uur aan tafel en kregen na veel aandringen om 20.45 het hoofdgerecht en om 21.15 het nagerecht. En als je dan dacht dat het ook nog lekker was. Alweer helaas. Het voorgerecht, het tussengerecht, het hoofdgerecht en het dessert waren van bedenkelijke kwaliteit. Een mooi stukje kip moet mals zijn en niet geschikt als schoenzool. Voordat de koffie geserveerd zijn wij naar ons hotel gegaan. Dat wa voor de verandering een verrassing. Wij kregen een ruime kamer met alles erop en eraan. Toch nog een kop koffie kunnen maken en daarna een kerkraampje whiskey. Dat doen wij elke dag, vaak twee keer, bij aankomst en na het diner.
Later bij John onze spullen gehaald en dan nu naar bed. Morgen weer een drukke dag met een test.