De tweede dag - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De tweede dag - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De tweede dag

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

21 Juni 2010 | Canada, Revelstoke

Vandaag van Banff naar Revelstoke gereden. Was eerst van plan naar de Columbian Icefields te aan en te kijken hoe ver de gletscher was teruggetrokken. Maar dat plan ging niet door, omdat een mede bas uit het koor belde en vroeg of wij elkaar konden terffen. Natuurlijk heb ik dat gedaan, want wanneer tref je nu een bekende in dat enorme land en dan ook nog in de provincie Alberta in het plaatsje Lake Louise, dat alleen bekend is van de wereldkampioenschappen skiën. Het was gezellig, wij hebben samen, uiteraard ook met zijn vrouw, de lunch gebruikt. Eigenlijk veel te laat vertrokken, waardoor ik toch redelijk moest doorrijden. Even een stop gemaakt in Golden om de langste houten brug van Canada te bekijken. Heel nieuw (2002), maar grotendeels met deuvels vastgezet, dus op de ouderwetse manier. Pas bij het Revelstoke park kon ik wat van de omgeving gaan bekijken. Niet dat de rit eentonig was, nee in tegendeel. Majestueuze bergtoppen, onnoemelijk diepe dalen en toch ook prachtige vergezichten gingen aan mij voorbij of kreeg ik te zien na elke bocht in de weg.
Wat je niet verwacht dat je in the middel of nowhere in een file komt te staan. Er werd een stuk rots weggeblazen om een wegverbreding te kunnen maken.
In Revelstoke park een heel klein imposant parkje bewandeld. Er staan gigantische ceders van ca. 65 meter hoog. Je liep de hele tijd over een aangelegd plankier. Heel mooi, die kleine (ca. 3/4 uur) wandeling.
Daarna een motel gezocht en gevonden. Eenvoudig maar schoon, en , met een volledig ontbijt inclusief.
Na de maaltijd Revelstoke mountain opgereden. Prachtige vergezichten voorgeschoteld gekregen. Kon echter niet de volledige 26 kilometer bergop rijden. Er lag vanaf kilometer 16 nog te veel sneeuw. Dus weg gesloten en maar weer terug. Niet voor niets omhoog gereden trouwens. Het was mooi.
Het eten is over het algemeen goed en smakelijk en minder duur dan in Nederland. Verder geef je de dollar bijna uit als een euro.
Goed, tijd om naar bed te gaan.
Morgen naar Hettie in Summerland, zo 6 uur rijden.

• 22 Juni 2010 - 12:01

Anneke:

Hallo Fons,

Wat leuk om op die afstand een bekende tegen te komen. Wist jij dat zij daar ook waren en zijn zij al langer onderweg. Dat jij voor de watervallen die kant op wil, kan ik begrijpen maar voor de sneeuw kun je ook binnen Europa blijven hoor. Geniet van alles en een fijne dag. Groet Anneke