De derde dag - Reisverslag uit Summerland, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De derde dag - Reisverslag uit Summerland, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De derde dag

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

22 Juni 2010 | Canada, Summerland

Vanmorgen voor het eerst een volledig Canadees ontbijt genuttigd. Veel, en voor Nederlanders lijkt het een avondmaaltijd, met gebakken aardapppel erbij. Het was inclusief, dus dan maar gebruik maken van ook. Vervolgens op aanraden van mijn tante highway 23 genomen. Eerst een blik geworpen op een creek, die wel een wilde rivier leek (Blanket Creek). Vervolgens langs en over het Arrow Lake. Een prachtige tocht met twee maal een overvaart met een gratis pont. 25 minuten varen en gratis, terwijl in Nederland 5 minuten de Nederrijn overvaren al meer dan een Euro kost. Na de tweede pontvaart eerst op een rustig plekje langs het meer een zelfgesmeerde boterham gegeten. Wel typisch Hollands, maar ik ben dan niet afhankelijk van een restaurant. Na de lunch richting Vernon en nee, niet in een hotspringbad gezeten, het werd te laat. De trip naar Vernon was wel mooi, maar eigenlijk te lang en zeker toen ik bij Kelowna kwam, want daar kwam ik in druk verkeer terecht. Vergelijkbaar met gemiddelde drukte in een Nederlandse stad. Alleen was dit de highway dwars door een grote stad. Een aparte gebeurtenis. Uiteraard een mooi parkje bezocht waar Ed, mijn vorig overleden oom, zo van kon genieten. Hardy Falls Park heeft daardoor een apart plekje in mijn hart. Was pas om half zes bij mijn andere tante in Summerland. Samen een hapje gegeten en natuurlijk even bijgepraat en ook nog een uur heuvel op en af en op en af gewandeld. Best lekker na zo'n lange autotrip. Morgen een dag rustig aan. Hettie gaat mij in haar auto meenemen naar wat bezienswaardigheden in de buurt. Ook wel eens prettig, een chauffeur.

• 23 Juni 2010 - 08:52

Anneke:

Ik heb net alle foto's bekeken samen met Gijs (collega). De dondere lucht boven het meer, het lijkt erop dat daar wel wat uitkomt vallen. Het is hier mooi zomerweer en als het goed is, blijft het nog even zo.
    Geniet van jouw verblijf in Summerland en als je dan niet zelf hoeft te rijden dan maar plaatjes schieten. Fijne tijd en groetjes Anneke.

• 24 Juni 2010 - 05:34

Eric:

We are enjoying your travelogue Fons. I'll give you a call tomorrow.