De vijftiende dag - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De vijftiende dag - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De vijftiende dag

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

04 Juli 2010 | Canada, Prince Rupert

Deze dag begon iets anders dan de andere dagen. Niet alleen omdat er tot 's nachts bijna twaalf uur kilometers lange treinen langs kwamen, maar ook omdat het 's morgens regende. Niet met bakken, maar toch. Daarom er niet al te hard de sokken in gezet, de wegen zijn hier (richting Prince Rupert) over het algemeen slechter. Veel spoorvorming door het vele vrachtverkeer, dus kans op aquaqplaning. Af en toe er toch maar uit om even snel een kop koffie te drinken en dan snel weer naar binnen, het is maar 11 tot 12 graden.
Een enkele keer toch maar een foto gemaakt om te laten zien hoe troosteloos het er hier uit ziet als het slecht weer is. Zag wel veel soorten watervallen en stijle hellingen. Pas vlak voor Prince Rupert werd het droog, heb ik de lunch gegeten (ja, dat doe ik steeds zelf) en werd ik gelijk vergast op het spel van twee Bald Eagles. In Prince Rupert was het gelukkig droog en na een motel te hebben gezocht, Prince Rupert bekeken. Het heeft een aantal kleine parken, waarvan sommige langs de kust. Een enkele heel apart, zoals het parkje met een gedenkteken in de vorm van een muur met namen van op de zee overleden inwoners.Of een nader erg leuk om te zien,zoals een stationsmuseum dat bestaat uit een soort woonhuis. De foto's komen later, het systeem in het motel laat mij niet downloaden. Later dus. Vreselijk lekker en vrij veel vis zitten eten in een visrestaurantje aan de waterkant (Smiley's). En, bij terugkomst in het motel even heerlijk een uurtje in de sauna gezeten, want dat heeft dit Moby Dick motel. Trouwens, iemand die van Bald Eagles houdt, komt hier helemaal aan zijn trekken, ik zag er zo al 6.
Morgen ga ik onder andere een wandeling maken naar een vernauwing in een fjord, hiet inlet genoemd, waardoorheen het water bij eb en vloed wordt geperst en dus een heel apart schouwspel vertoont.

• 05 Juli 2010 - 07:37

Jan:

Wat een reis en een lamd. Dat laat de schaal van Nederland toch maar weer even duidelijk zien. Prachtige foto's. Al een echte "real life bear" gezien?

groet, veel plezier

jan

• 05 Juli 2010 - 21:11

Anneke:

Wat zul jij gesmuld hebben van de vis. Ik zie dat helemaal voor me. Nu alleen het weer nog wat beter vooral als jij nog een wandeling op het programma hebt staan. Geniet ervan en groetjes Anneke.