De negentiende dag - Reisverslag uit Salt Spring Island, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De negentiende dag - Reisverslag uit Salt Spring Island, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De negentiende dag

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

09 Juli 2010 | Canada, Salt Spring Island

Na vanmorgen in de warmte wakker te zijn geworden, op mijn akkertje de voorbereidingen getroffen om naar Salt Spring Island te gaan, tante Nel dus.
Onderweg, na een kop koffie, werd ik door een knaap aangesproken met de vraag of ik helemaal uit Alberta kwam. De nummerplaat van de huurauto is een Albertaplaat. Na uitgelegd te hebben dat ik helemaal uit Nederland kwam begon hij te vertellen wat hij voor werk deed. Hij plukt oesters op het strand, neemt het zaad eruit en hangt dat aan lange kettingen. De kettingen zitten vast aan in zee drijvende flonders. Als de oesters volwassen zijn, worden zij geoogst en verkocht. Leuk, omdat dat meteen de verklaring was voor die in zee drijvende dingen. Zo zie je maar dat een kop koffie ook wel eens heel nuttig kan zijn. De verdere reis werd eigen beheerst door de hitte, het werd meer dan 31 graden, ja, ik weet het, in Nederland ook. Alleen ik was dat nog niet helemaal gewend. Wel nog een bezoek aan Chemainus gebracht, waar een groot aantal murals (muurschilderingen) zijn. Daar worden er nog steeds van bij gemaakt, dus elk bezoek toont weer nieuwe murals. De tocht naar Crofton, naar de pont, was daarna nog maar kort en na een half uur wachten werd er ingescheept en was ik na 20 minuten varen op Salt Spring Island. De tocht op het eiland is ongeveer 15 minuten, waarna een bijzonder hartelijk ontvangst bij de familie Meijer mijn deel werd. Lekker luieren is er daar niet bij, gelijk even helpen met allerlei zaken. It's good to be home (in a way). Nel en Ben blijven voor mij bijzondere mensen. Morgen ga ik met Ben de boot wegbrengen naar een werf en zaterdag moet ik aan de slag om de bodem van een beschermende laag te voorzien. De foto's van de voorgaande dagen worden morgen geplaatst.

  • 09 Juli 2010 - 14:50

    Bea En Rina:

    Hoi, Fons,

    Nu je eindelijk bij Nel en Ben bent aangekomen, zul je je stem wel moeten gebruiken. Wil je ze van ons een stevige knuffel geven? En .... die cap van de o.s. mag je ook nog voor mij zoeken, weet je nog?

    Heeel, heel veel plezier. (ik ben wel een beetje jaloers op je....).

    Liefs,
    Bea en Rina.

  • 09 Juli 2010 - 19:16

    Rene:

    Hoi pa mooi dat je bij tante nel en oom ben bent doe ze de hartelijke groeten vanuit een tropisch Nederland waar het morgen en overmorgen kans maakt op 40 graden in het binnenland dus hier in Utrecht een graadje of 36 en bij mij op mijn kamer 43 graadjes.
    hoop dat je veel plezier hebt bij de familie uit Canada en dat ze maar weer eens lekkere zalm voor je klaar mag maken.
    Werk ze en veel plezier.

    groetjes je zoon

  • 13 Juli 2010 - 15:03

    Anneke:

    Eindelijk een reactie op deze dag. Prachtige muurschilderingen zijn dat. Leuk zo'n warm welkom, ook zij hebben hier na uit gekeken. Blijf genieten. Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fons

Actief sinds 31 Mei 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 72657

Voorgaande reizen:

28 April 2017 - 28 April 2017

64ste Tulpenrallye 2017

02 Oktober 2016 - 05 Oktober 2016

Sauerland

30 April 2016 - 07 Mei 2016

63ste Tulpenrallye 2016

09 Mei 2015 - 16 Mei 2015

62ste Historische Tulpenralley 2015

03 Mei 2014 - 10 Mei 2014

61ste Historische Tulpenrallye 2014

04 Mei 2013 - 15 Mei 2013

60ste Historische Tulpenrallye 2013

28 Oktober 2011 - 07 November 2011

Rondreis Marokko

30 April 2011 - 07 Mei 2011

Tulpenrally 2011

23 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Zingen in Cambridge

21 Juni 2010 - 22 Juli 2010

Mijn derde reis naar Canada

Landen bezocht: