Dag4 - Cambridge en een concert - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag4 - Cambridge en een concert - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag4 - Cambridge en een concert

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

26 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Zaterdagochtend vroeg Thijs mij aan het ontbijt of ik zin had met hem mee te gaan om eens te zien wat een van zijn hobby's is, als ik het goed heb onthouden is dat Geocashen. Met een speciaal programma op een htc (of iets dergelijks) wandel je naar bepaalde coördinaten, alweer een doosje of een kist is verborgen. Na het vinden van die het object Zet je je eigen naam in een logboekje en neemt eventueel iets mee dat een ander van punt a op deze wereld naar punt b wil laten vervoeren. Heel apart en leuk om te doen. Wij hebben een stuk gewandeld en uiteindelijk het object gevonden. Helaas was het weer een stuk minder, veel bewolking en koel. Gelukkig geen regen.
Na een broodje te hebben gekocht naar het centrum van Cambridge gewandeld en op de plaatselijke markt voor Eva, de kleindochter, wat T-shirts aangeschaft. Lideke vindt het leuk om vanuit allerlei, liefst buitenlandse, plaatsen een kledingstuk voor die kleine te krijgen. En opa vind het helemaal niet erg om aan dat verzoek te voldoen. Op een van de shirtjes staat "God am I cute", wat zij ook is. Vervolgens onze spullen opgehaald en naar de kapel voor de generale repetitie. Ook nu weer een, weliswaar minder warme dan gisteren, maar wel heel enerverende ervaring in dat gebouw met die aparte acoustiek. Jammer genoeg konden wij pas een uur later dan gepland beginnen,omdat er diploma-uitreiking was. Daardoor werd de tijd om wat te eten, te verkleden voor het concert en weer naar de kapel teruggaan, wel erg krap. Gelukkig wisten wij een adresje waar je snel werd geholpen en ook nog lekker te eten kreeg en dus zaten wij weer aan de fish and chips. Daardoor toch nog genoeg tijd om ons op ons akkertje te verkleden en ons op het concert voor te bereiden tijdens de wandeling naar de kapel.
Wat nu pas opviel, omdat wij in het andere deel van de kapel moesten verzamelen, was het feit dat waar wij gingen uitvoeren maar de helft van de gehele ruimte besloeg. Het deel waar wij verzamelden was het deel dat je met kerstmis op tv ziet. Vandaar die aparte acoustiek.
De zaal was vol, uitverkocht dus, en het werd een heel fijn en mooi concert. Wij konden daar echt heel trots op zijn, want, terug in Nederland, kregen wij een recentie te zien van een krant waarin stond dat het een "stunning performance" was geweest en dat men nog niet zo'n geweldige uitvoering in de kapel had meegemaakt. Ook het feit dat er twee koren tot een geheel waren gesmeed, verdiende lof van de recensent. Daar doen wij een strikje omheen en plaatsen dat in een apart hokje van ons geheugen. Kan je er nog van nagenieten.
Na het concert samen met anderen een pint van het een of andere bier gepakt. Dat hadden wij wel verdiend, vonden wij.
En vervolgens weer te voet naar het hotel, na uiteraard eerst een pint te hebben gedronekn op de goede afloop en, inderdaad weer langs die jonge vrouwen met korte rokjes en enorme stilettohakken. Dat ze erop konden lopen was al verbazingwekkend. Ach, het oog wil ook wat en dat kon zich behoorlijk te goed doen.
En vervolgens was het weer bedtijd.