Dag5 - Cambridge naar huis via Dover-Calais - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag5 - Cambridge naar huis via Dover-Calais - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag5 - Cambridge naar huis via Dover-Calais

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

28 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Na een prettige nachtrust en alweer een uitgebreid Engels ontbijt, hup weer in de bus en in eerste instantie weer naar Ely, waar een groot gedeelte van het koor een dienst in de plaatselijke kathedraal ging bijwonen. Ik heb de gelegenheid te baat genomen om wat in het stadje rond te dolen. Even lekker met mijzelf bezig zijn, hetgeen is gelukt. Na de dienst werd ons een lunch aangeboden in een restaurantje in Ely. Na de lunch in de bus en richting Calais. Het was redelijk rustig in de bus. Was iedereen nog vol van het geslaagde concert? Ik heb het niet gevraagd. Enig wachten bij de douane/plaatskaartenkantoor in Dover was noodzakelijk, men miste namelijk onze boeking. Die stond, bleek later, op een andere naam dan verwacht. Iets op naam van Soli ipv Besseling of andersom. Je ziet maar weer, ook zo'n organisatie als bessling kan verkeerde informatie doorgeven. Gelukkig bleef Wilma, onze chauffeur, rust en loste het probleem op. Op de pont toch nog maar een fish and chips gegeten om het af le leren en na 1 1/2 uur varen konden wij weer de bus in en werd de tocht richting Amersfoort begonnen. Iets later dan gepland, rond 0.00 uur, waren wij terug bij ons vertrekpunt. Na hartelijk afscheid te hebben genomen van mijn reisgenoten en specifiek van Thijs, in de auto bij Anja geklommen en naar huis. Toch nog laat geworden en de volgende dag ging de wekker alweer op tijd.
Dit was een bijzonder geslaagde trip, veel gezien en een geweldig concert gehad. Maar het plezier was nog niet op, want een week later stonden de Engelsen en wij in Amsterdam in een uitverkocht Concertgebouw. Daar wilde ik, na 45 jaar, ontzettend graag nog een keer staan zingen. En dat is gelukt. Toch wel emotioneel, je staat bijna op dezelfde plek waar je bijna 6 jaar lang (vanaf mijn 18de) meerdere keren per jaar naast mijn grootvader te hebben gestaan in het koor van Piet van Egmond.
Wij hebben een geweldige prestatie neergezet. Peter den Ouden, de Nederlandse dirigent, was die dag, net als Timothy dat was in Cambridge, onze inspirator en drijvende kracht. Alles, wat wij in Nederland en Engeland hadden geleerd en ingestudeerd, kwam samen in Amsterdam. Dit was, voor mij, nog meer genieten dan Cambridge, mede veroorzaakt door de magnifieke acoustiek van het gebouw.
Bij de evaluatie, een week later, bleek dat Peter van verschillende kanten heel positieve reacties had gehad.
Dit was een ervaring om niet te vergeten.