Dag2 - Van Harwich via Norwich naar Cambridge - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag2 - Van Harwich via Norwich naar Cambridge - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag2 - Van Harwich via Norwich naar Cambridge

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

24 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Norwich

Je houdt het niet voor mogelijk, maar om 5 uur ging de wekker. Redelijk geslapen, om 3 uur even wakker omdat het schip trilde. Bleek later het afmeren te zijn geweest. van een goed ontbijt genoten en vervolgens om 6.45 uur naar de bus en van boord. Na een kort oponthoud bij de douane via allerlei binnenwegen eerts naar Norwich. Wat een mazzel het is prachtig weer en wij genieten van het Britse landschap. Sussex, Essex, Norfolk, prachtig gebied. Aangekomen in Norwich zijn Thijs en ik eerst naar de plaatselijk kathedraal gegaan. Wij blijken dezelfde interesse te hebben en genieten en bewonderen de kerk. Opmerkelijk is dat de helft van deze kathedraal hout als afwerking heeft en de andere helft steen. Heel apart. Via de omgang naar het centrum. Eerst langs een paar collegazangers die in de schaduw in een straat koffie zaten te drinken. Even overwogen om ons bij hen te voegen. Iets te koud, dus maar doorgelopen naar een plein met een terras in de zon en een uitstekend kop koffie met gebak. Genieten! Vervolgens, na wat te knagen te hebben gekocht (een schijntje), door Norwich gelopen. Bij de burcht, die op een hoge terp ligt, heb je een prachtig uitzicht over de stad. André heeft zich inmiddels bij ons gevoegd en wij besloten toch nog even naar een ander kerkje te lopen. Thijs meteen met de neus over de grond of hij oudheidkundige fondsten kan doen. Het blijkt een mooi, wat vervallen, kerkje te zijn, dat, net als in Nederland, geen dienst meer doet als godshuis, maar als trainingszaal van een vechtsportclub.
Op tijd terug bij de bus en de reis wordt vervolgd richting Cambridge. Maar eerst een bezoek gebracht aan een militair kerkhof. Daarheen rijden bleek niet eenvoudig, maar uiteindelijk daar toch nog gekomen. Op zo'n plek zie je de zinloosheid van oorlog.
Eindelijk dan in Cambridge. Een wat oud, oubollig hotel. De kamer ziet er wat armoedig uit, maar alles is schoon.
's Avonds naar de kapel van het Jesuscollege gelopen en aldaar een zogenaamde Harry Potter maaltijd gehad. Je ziet inderdaag aan lange tafels. Alleen de kroonluchters hangen aan het plafond, niet los in de lucht en er komen geen vogels met boodschappen in hun bek overvliegen. Trouwens de geest komt ook niet langs. Het eten was boven verwachting smakelijk en de wijn paste er uitstekend bij.
Na het eten naar het hotel en naar bed.
Het was een lange dag.