De zevende dag - Reisverslag uit Wells, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De zevende dag - Reisverslag uit Wells, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De zevende dag

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

26 Juni 2010 | Canada, Wells

Gisteravond met twee Canadezen zitten eten, heel gezellig. Bij terugkomst bij het motel was er ook nog een Engelsman met wat bier en wij, vier kerels, hebben zeker een uur met elkaar staan OH'en.
Na een eenvoudig doch voedzaam ontbijt, richting Quesnel gereden. Al snel was 108 mile house in beeld. Staat direct naast de highway en is een historisch gebeuren. Erg leuk om te zien hoe men hier de geschiedenis probeert terug te laten komen, dan wel te bewaren door oud van een nieuw jasje te voorzien of zelfs te verplaatsen. Na een stief kwartiertje rijden vervolgens bij Williams Lake (plaats en meer) een koffiepauze ingelast op een heel mooi stukje natuurcentrum. Aan de ene kant recreatie voor mensen aan de andere kant het beschermen van een groot aantal daar voorkomende dieren en vogels. Zelfs een korte wandeling over een soort knuppeldam gemaakt. Kilometers verder ergens op een Rest Area de lunch gebruikt, daar was op een plaquette te zien hoe de ernstige schade aan de Pandarosa den wordt toegebracht door een kever. Vervolgens via Quesnel richting Wells gegaan. Hoe gek kan het worden gemaakt. Midden in de middle of nowhere een volledig ingerichte skipiste met twee sleepliften. Kom ik bij een ander historisch gebouw, staat er een waarschuwing voor beren. Daarna mijn eerste beer gezien. Die was zo snel verdwenen dat ik er geen foto van kon nemen. Jammer, maar wel gezien dus. Aangekomen in Wells blijkt dat ook een compleet historisch stadje te zijn. Echter geen museum zoals Barkerville, waar ik morgen de hele dag doorbreng. Trouwens, bijzonder aardige mensen hier.

• 27 Juni 2010 - 04:51

Ben Meyer:

Hi FONS,
    Ga het nog eens proberen.Nel heeft twee keer in dit hok geschreven, maar wist niet hoe zy het versturen moest, en raakte beide brieven kwijt. We talked to Eric, he said there should be something underneath the box to klick on. So I am gonna try that now , may be we will have more success this time around.
    Sound like you are having a great trip sofar. Enjoy yourself, hope the weather will hold for you when you go north(the best is yet to come]Nel sits downstairs with a very loud baby on her lap,Teyven,.Eric and Barb are here with the two little ones and grandma and opa went out with Nahliafor a evening kayak ride. See you soon, in the meantime again, enjoy yourself.Groeten and a safe trip, Nel & Ben

• 29 Juni 2010 - 11:47

Anneke:

Ik loop een ronde achter maar toch een berichtje.
    Al vaker heb jij het erover gehad en nu toch gezien. Beren op de weg.
    Misschien lukt het nog een keer om er een plaatje van te schieten. Leuk voor je de aanspraak onderweg. Geniet ervan. Groetjes en veel plezier.