Dag3 - Van Bergerac naar Montauban - Reisverslag uit Montauban, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Dag3 - Van Bergerac naar Montauban - Reisverslag uit Montauban, Frankrijk van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Dag3 - Van Bergerac naar Montauban

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

02 Mei 2011 | Frankrijk, Montauban

Voor de verandering heerlijkmogen uitslapen. Om 09.30 uur aan het ontbijt en toen pas gevraagd of Wouter de stekker van de koelbox in de auto eruit had gehaald. Ik niet, hij ook niet. Dus na het eten naar een auto die wel open wil met de sleutel, maar niet met het electriek. Accu dood. Gelukkig waren John en Martin (pa en zoon) ook nog aan het ontbijten en John heeft zijn auto als gastheer aangeboden, zodat wij om half elf naar de start van de Tulp konden rijden. Daar waren wij meteen 1e hulp bij pechgevallen, want er was een auto stil komen te staan en de grote vrachtauto kon niet bij de start komen. Wij hebben de pechvogels naar de weg gesleept. Daar stond de vrachtauto klaar en konden wij gaan oprollen. Bij de letter B even stil gestaan bij de vorig jaar door een noodlottig ongeval omgekomen heel fijne uitzetter en goede kennis, Bertus Raats. Hij is omgekomen bij het oprollen van een door hem uitgezette rit.
Toen toch over naar de orde van de dag. In het kort:"Wat een verschrikkelijk leuke en spannende dag is dit geweest". Van half twaalf tot half vijf oprollen, van kwart voor vijf tot kwart over vijf de lunch, toen weer oprollen en om kartover negen aan het diner. Alle maaltijden piekfijn in orde, ook al waren wij de laatsten.
Af en toe even rusten bij enkele marshalequipes.
Hoe het landschap was, hoor ik al vragen. Wij hebben een geweldig rit gehad door een zeer afwisselend landschap. Vulkaanlandschap, middelgebergte, valeien, kloven, bos en verzin de rest zelf. Alles overgoten met een hele boel zon. Uitgezonderd een hoosbui, waar wij bij het oprollen weinig last van hebben gehad, gelukkig. Ik heb gereden, Wouterschroefde de controles los. was dus steeds uit en in de auto. Ik niet, maar al wist ik dat autorijden vermoeiend kan zijn, dit was het zeker. Je gaat de hele dag over smnalle, kronkelende, soms slechte binnenwegen. En al was het vermoeiend, ik vond het helemaal te gek. Morgen gaat Wouter achter het stuur en ga ik controles ontmantelen. We zien wel of dat net zo gesmeerd gaat als vandaag. Ik ga, na de foto's, naar bed. Tot morgen.

• 03 Mei 2011 - 10:52

Rene:

ach die arme 356 is ie eindelijk in frankrijk aan gekomen stopt ie ermee.
    Wel lullig voor die mensen die zich verheugd hadden op een leuke rally.
    Maar wel lekker dat je hebt kunnen uitslapen en dat je darmen weer helemaal in orde zijn want heb er niks meer van gelezen.
    Je ziet mooie gebieden mooi uitzicht en leuke wegen waar je als marshal nooit komt ja etnzij je tijd over hebt om een stukje van de proef te rijden maar dat doe je niet zo gauw in frankrijk wat je in nederland wel doet.
    Ik ga je verslag morgen weer trouw lezen en jou terug schrijven.

Doe ze daar de groeten uit een koud nederland.

Groetjes je zoon