Jammer maar helaas, terug naar Nederland - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu Jammer maar helaas, terug naar Nederland - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

Jammer maar helaas, terug naar Nederland

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Fons

05 Oktober 2016 | Nederland, Hoevelaken

Voor ik het vergeet te vermelden. Maar gisteren heb ik in de ochtend nog een What App naar Dennis gestuurd om jem te feliciteren met zijn 39ste verjaardag.
Alweer lekker geslapen. Vanochtend op tijd op en de meeste spullen ingepakt en alvast de koffers naar de auto gebracht. En verrassing, het heeft afgelopen nacht behoorlijk gevroren. Witte daken en een laagje ijs op de auto. Snel even een Appje naar Dennis en Lideke gestuurd om ze te feliciteren met de 3de verjaardag van Kim.
Eerst maar weer uitgebreid gegeten en de groeten van Gaby en Andreas aan Loet en Rob gedaan. Onze Hollandse gastheren hebben dezelfde mening over de restauranthouders als wij. Een stel heel fijne mensen. Na nog wat met de heren te hebben gebabbeld hebben wij onze rekening betaald en de rest van de spullen in de auto gezet. Loet vroeg nog of wij Dennis de groeten wilden doen. Hij kende Dennis nog van de tijd dat hij de auto-onderdelenhandel in Hoevelaken had. Dennis kwam regelmatig bij hem.
Wat wel heel leuk was het feit dat Loet en Rob ons echt uitgebreid hebben uitgewuifd. Het was een wederzijds genoegen. Je voelt je bij die twee heren vanaf dat je binnenkomt thuis. Zij doen echt hun best je het naar de zin te maken. Wij gaan zeker nog een keer naar Haus Alle Jahreszeiten terug. Ik misschien nog vaker want ik wil er met Dennis gaan oefenen voor de beklimming van de Alpe volgend jaar. Je kunt van lichte tot zware fietstochten maken en dan is Usseln een uitgelezen plek om te starten.
De rit naar huis verliep niet echt voorspoedig, er stond hier en daar wat file. Gelukkig is TomTom uitgerust met de filemelder, waardoor wij regelmatig om stukken file heen konden rijden. Niet altijd veel sneller, maar we stonden niet stil. Onderweg een keer gestopt om wat te eten en te drinken en later om voor de laatste keer in Duitsland goedkoop te tanken. Thuis gekomen bleek dat Dennis en Lideke de verjaardag van Kimom 15.00 uur gingen starten en niet om 14.00 uur. Gelukkig maar, wij waren door de vertragingen pas om na tweeën thuis. Op ons akkertje de spullen naar boven gebracht en meteen uitgepakt en daarna naar jarige Kim.
Het waren een paar heerlijke dagen, ook al werkte het weer in het begin niet mee. Maar de gastvrijheid van onze gastheren en van Gaby en Andreas en de prachtige omgeving maakten alles goed.