De negende dag - Reisverslag uit Prince George, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu De negende dag - Reisverslag uit Prince George, Canada van Fons Wijnberg - WaarBenJij.nu

De negende dag

Door: thefonz

Blijf op de hoogte en volg Fons

28 Juni 2010 | Canada, Prince George

Vandaag een korte rit. Moest eerst echter naar Quesnel terug naar een drugstore om iets te halen tegen een voetschimmel. Gelukkig was dat aanwezig en na gekeken te hebben of het niet te veel invloed had op mijn medicijnen kon ik mijn weg richting Prince George vervolgen. Geen erg enerverende route, wel mooi, maar niet bijzonder. De lunch maar weer op een Rest Area gebruikt en toen zag ik dat er onweer aan de andere kant van de Fraser vallei was. Aangekomen bij een B&B (bed and breakfast) mocht ik dan gaan genieten van die onweers- en plensbui. De B&B is een mooi wat ouder huis met een klassieke aankleding. Zelfs de Fan aan de lamp ontbreekt niet. Toen de bui voorbij was ben ik eerst wat rond gereden om de omgeving te bekijken. Mooi, maar je mag haast nergens parkeren, jammer. Terug bij het B&B de auto geparkeerd en lopend naar downtown gegaan (ca. 15 minuten). Voor de gezelligheid ga je niet naar Prince George. Wel veel restaurants, maar zeker geen gezellige buurt. Uiteindelijk bij een familierestaurant redelijk goedkoop zitten eten, echter een glas wijn kostte de lieve som van $ 7,95. daarvoor koop je in Nederland een hele fles vol. Morgen begint de echt grote trek noordwaarts.

• 29 Juni 2010 - 03:49

Nel Meyer:

hi fons, leuk om zo je reis te volgen. Als je weer thuis bent is het wel grappig dat je dan fotos met Bea kunt vergelijken van Barkerville toen zij er was en nu. Heel wat verandered. Een van de dames op de foto in Barkerville is de dochter van buren hier.Ik had je dat al eerder willen vertellen , met haar naam, maar dat was mi,n 2e probeersel en ging op in het niets.
    Je zult veel lange eentonige wegen tegen komen denk ik zo. Maar dan toch weer iets fantasties aan het eind van de trip.
    Mooi weer en veilig rijden. liefs nel

• 29 Juni 2010 - 12:02

Anneke:

Niet elk stekje is even leuk maar dat is hier ook. Na zo'n bui zal het wel frisser zijn net als bij ons. Ik blijf de foto's erg leuk vinden. Liefs Anneke

• 29 Juni 2010 - 19:33

Dennis Lideke :

weer met plezier een dag gelezen :) jaja we houden het iedere dag bij hoor...kleine kruimel ook, die leest stiekem naar opa haha...hij/zj beweegt steeds meer en is steeds duidelijk aanwezig en vooral op de voorgrond, soms niet altijd even leuk maar het hoort erbij hihi...met de shots gaat het goed, heb onwijse poetsdrang maar op dit moment al wel weer 3 avonden doodmoe :( lig om 20.00 al te slapen op de bank. zal ook het weer wel zijn want het is hier bijna 30 graden :S soms niet altijd leuk maar ja, we mogen niet klagen haha..nou we wachten weer een nieuwe dag af om te lezen :) veel plezier....

• 29 Juni 2010 - 20:05

Dennis Lideke :

Ps. Niet zo zeuren over de prijs he Nederlander hahahahaha.
    Gr, je zoon